Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, Carol Brennan; Earle, Alice Altfillisch
TitelWhen Third Graders Write Letters to College Pen Pals: An Analysis of Genre and Intertextual Understandings.
Quelle(1999), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChildhood Attitudes; College Students; Elementary School Students; Grade 3; Higher Education; Letters (Correspondence); Mentors; Primary Education; Writing Attitudes; Writing Improvement; Writing Research
AbstractA study analyzed 368 letters (179 children letters and 189 adult letters) in order to document children's thinking about the substance of the epistolary genre and to determine the influence of the adult pen pal letters on the children's letters. Students, 19 third graders and 19 college students, were randomly paired as pen pals. Establishing six letter types, a continuum containing these categories was developed: (1) Search and Respond; (2) Question or Parallel; (3) Initiate Conversation; (4) Initiate and Elaborate; (5) Initiate, Elaborate and Share Personal Response; and (6) Acknowledge, Initiate, Elaborate and Share Personal Response. Findings show that young children, without formal instruction, detect and increasingly adopt a number of the distinctive letter features: cordial openings and closings, question and answer patterns, initiation of new topics of conversation, and expressions of gratitude. Conclusions suggest that young students have a great need for strong letter writing models. (Contains 45 references and 5 figures of data, including a continuum of six letter types studied, writing samples, and a scatter plot of two letter writers.) (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: