Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Liz; Whitty, Geoff
TitelGiving the 'Hidden Hand' a Helping Hand? The Rhetoric and Reality of Neo-Liberal Education Reform in England and New Zealand.
Quelle(1997), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Conservatism; Educational Administration; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Institutional Autonomy; Liberalism; Private Sector; Privatization; Rhetoric; School Choice; Social Values; New Zealand; United Kingdom (England); United Kingdom (Wales)
AbstractRecent moves in many parts of the world to restructure and deregulate state education have sought to link significant degrees of institutional autonomy with an emphasis on parental choice and competition, thereby creating "quasi-markets" in education. This paper discusses such developments as part of a neo-liberal project for education in two of the countries in which these policies have been taken furthest--England/Wales and New Zealand. It compares five aspects of policy in these two countries, namely school autonomy, diversity and choice, private sector involvement, privatization, and accountability mechanisms. It argues that the rhetoric of neo-liberal schooling policies is far removed from their reality, as governments confront the classic tension between fiscal imperatives and the need for legitimization. It points to the need for new political ways forward in a situation where the mainstream opposition parties currently tend to mimic the policies of New Right parties of government. (Contains 38 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: