Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNoble, Julie; und weitere
InstitutionAmerican Coll. Testing Program, Iowa City, IA.
TitelDifferential Prediction/Impact in Course Placement for Ethnic and Gender Groups. ACT Research Report Series 96-8.
Quelle(1996), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; College Freshmen; Ethnic Groups; Grade Point Average; High School Students; High Schools; Higher Education; Prediction; Racial Differences; Sex Differences; Student Placement; Test Use; ACT Assessment
AbstractThis research investigated course placement decisions for ethnic and gender groups. Success in four standard college freshman courses was predicted from scores on the American College Testing Program assessment (ACT) or high school subject area grade averages (SGA). The number of institutions varied from 13 to 50, depending on the course. Mean between-subgroup differences in estimated probability of success and three course placement validity indices were evaluated by gender or ethnic group within course type and institution. All statistics were summarized across institutions by course type and ethnic or gender group. Results show that, from a statistical perspective, both ACT scores and SGA slightly overpredict course success for blacks and males relative to whites and females. From a practical perspective, the differences between ethnic and gender groups were small. An appendix presents linear regression results by gender and ethnic subgroup. (Contains 4 tables and 20 references.) (Author/SLD)
AnmerkungenACT Research Report Series, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: