Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFleener, M. Jayne; und weitere
TitelA Study of Preservice Teachers' Metaphors for the Different Roles of the Mathematics Teacher.
Quelle(1995), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Metaphors; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Teacher Role
AbstractThis study examined 65 preservice teachers' metaphors for describing roles of the mathematics teacher. Previous research suggested that metaphors for teaching typically ascribe three distinct roles of the teacher: teaching, assessing, and classroom management. The findings of this study reveal that student metaphors were not systematic across the three roles. Actualizing visions of mathematics learning consistent with constructivist pedagogy will require teachers and pre-teachers to reconcile beliefs with personal interactions and roles in the classroom by engaging in critical reflection about teacher roles. Contains 10 references. (Author/MKR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: