Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHallinger, Philip; McCary, C. E.
InstitutionNational Center for Educational Leadership, Cambridge, MA.
TitelDeveloping the Strategic Thinking of Instructional Leaders. Occasional Paper No. 13.
Quelle(1992), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Effectiveness; Computer Simulation; Cost Effectiveness; Decision Making Skills; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Instructional Leadership; Leadership Effectiveness; Leadership Training; Models; Principals; Problem Solving; Theory Practice Relationship; Thinking Skills
AbstractEmerging research on instructional leadership is examined in this paper, with a focus on the new perspective on strategic thinking. The main theme is that research must address the reasoning that underlies the exercise of leadership rather than describe discrete behaviors of effective leaders. A computer simulation designed to facilitate the transfer from research to leadership practice is described. The simulation model asks aspiring principals to choose a combination of improvement strategies using research-based cost and benefit information. Outcomes of the simulation are discussed and suggestions are made for the design and delivery of administrative training and development. Appendices contain a description of the problem scenario, a list of school improvement strategies, a synopsis of research on a strategy, and an example of a cost-benefit strategy description. (Contains 44 references.) (LMI)
AnmerkungenHarvard Graduate School of Education, The National Center for Educational Leadership, 444 Gutman Library, 6 Appian Way, Cambridge, MA 02138 ($4).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: