Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAnnenberg/CPB Project, Washington, DC.; State Univ. of New York, Albany. Inst. for Distance Learning.; American Council on Education, Washington, DC.
TitelProceedings of the Invitational Symposium on Emerging Critical Issues in Distance Higher Education (Albany, New York, November 28-30, 1990).
Quelle(1990), (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Accreditation (Institutions); Accrediting Agencies; Distance Education; Educational Needs; Educational Quality; Educational Technology; Educational Trends; Futures (of Society); Higher Education; Institutional Cooperation; Institutional Evaluation; Quality Control; State Licensing Boards; State Standards; Technical Education; Telecourses
AbstractThis document contains texts of presentations and transcriptions of panel discussions from an international symposium on critical issues in distance higher education. The following are included: "Opening Remarks" (Thomas Sobol); "The Changing Context for Distance Learning, Some Highlights" (Harold D. Hodgkinson); panel discussion--"How Should Distance Learning Respond to Emerging Needs?" (Gary Miller et al.); "The NTU (National Technological University) Experience: A Case Study" (Lionel Baldwin); and "Symposium Summary" (James Hall). The proceedings also summarize three issues raised at the meeting: (1) the importance of focusing on learner needs rather than technology; (2) the need for regulatory and accrediting agencies to cooperate among states and regions; and (3) the need for a national research and policy leadership agenda for distance education. A list of the 64 participants and their affiliations is included in the document. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: