Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPearson, P. David; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelDeveloping Expertise in Reading Comprehension: What Should Be Taught? How Should It Be Taught? Technical Report No. 512.
Quelle(1990), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Reading Strategies; Teacher Role; Teaching Methods; Teaching Models
AbstractThis conceptual paper uses two literatures--the work examining the development of expertise in reading comprehension processes and the work on effective approaches to instruction--to build an instructional model for teaching reading comprehension strategies. The report assumes a constructivist view of both reading comprehension and social discourse. Thus, it views the "teacher as a text" and suggests that students build a model of meaning for the classroom instruction they encounter. The report closes with a set of nine rules of thumb for guiding the development of comprehension, including the following: (1) good reading strategies are as adaptable as they are intentional; (2) good reading instruction depends upon the creation of an environment that continually portrays the usefulness and value of reading; and (3) both reading comprehension and comprehension instruction are highly interactive and reciprocal. One table illustrating the interactive view of reading comprehension is included; 149 references are attached. (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: