Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaney, James D.
TitelComposition in the Intermediate Grades: How to Promote Thinking and Creativity.
Quelle(1983), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Creative Thinking; Intermediate Grades; Learning Processes; Learning Strategies; Metacognition; Peer Evaluation; Prewriting; Prior Learning; Problem Solving; Revision (Written Composition); Teaching Methods; Writing Evaluation; Writing Instruction; Writing Processes; Writing Skills
AbstractUse of metacognitive strategies, creative problem solving, and creative thinking techniques in intermediate grade writing instruction can promote students' thinking and creativity. Metacognitive strategies can help students attack the writing task in an orderly fashion. Answering specific questions for descriptive, expository, narrative, or persuasive writing, for example, can help students shape their verbalizations before, during, and after writing paragraphs. Prewriting verbalizations and composition planning worksheets can substitute for the formal outline. Creative problem solving as applied to written composition involves such prewriting activities as stimulation, recreation of impressions, selection of a creative problem, peer group consultation, and oral brainstorming, while writing and rewriting include writing consultation and sharing writing with an appropriate audience. Creative thinking techniques such as brainstorming, attribute listing, morphological synthesis, and synectics methods can help writers supplement their store of intuitive ideas. (Appendixes include composition planning worksheets, a completed descriptive paragraph, and creative thinking worksheets.) (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: