Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyer, Robin K.
TitelAn Annotated Bibliography of the Literature Dealing with Textbook and Curriculum Censorship in the Public Schools.
Quelle(1982), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Leitfaden; Academic Freedom; Annotated Bibliographies; Censorship; Curriculum; Elementary Secondary Education; Literature Reviews; Public Schools; Teachers; Textbooks
AbstractUndertaken to increase awareness among educators of the increasing problems of censorship in public schools and to inform them of some methods for avoiding controversies, this review of textbook and curriculum censorship uses annotations of more than 50 sources to present opposing sides of the question and present solutions. Divided into two parts, the first examines the censors, their reasons for attacking modern textbooks and curriculums, the views of those opposed to censorship, and the legal background for censorship. The second part presents strategies for educators to deal successfully with censorship in the future and is followed by a summary discussion, conclusions, and five practical recommendations for teachers. (RAA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: