Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShocklee, Georgia
InstitutionBlack River Vocational-Technical School, Pocahontas, AR.
TitelImplementing Sex Equity in Vocational Education.
Quelle(1981), (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Educational Resources; Employment Patterns; Equal Education; Federal Legislation; Females; Inservice Teacher Education; Job Placement; Learning Activities; Nontraditional Occupations; Nontraditional Students; Postsecondary Education; Preservice Teacher Education; Program Implementation; Sex Bias; Sex Discrimination; Sex Fairness; Sex Role; Sex Stereotypes; Student Recruitment; Test Items; Textbooks; Units of Study; Vocational Education
AbstractThis publication contains five teaching units for implementing sex equity into vocational education. The units, prepared for preservice or inservice teacher education courses, can be adapted to various teacher situations. Units cover sex equity legislation and definitions; facts and figures about women in the workforce; methods of recruiting male and female students into nontraditional educational programs; remedying sex discrimination in actions, language, teaching practices, curriculum, and facilities; and assisting students to obtain sex-fair placement in jobs. There are generally eight sections to each unit, with each section corresponding to a purpose within the total unit. The sections include the unit title, purpose, and specific objectives; suggested activities and instructional materials; information sheet; transparency masters; assignment sheets; answers to assignment sheets; tests; and answers to test. The units also can be used by teachers with secondary or postsecondary students, with some adaptations. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: