Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKazlow, Carole; Lachman, Susan
InstitutionCommunity School District 13, Brooklyn, NY.
TitelDistrict 13 Haitian-Spanish Bilingual Program. Funded under ESEA Title VII. Final Evaluation, July 1, 1979-June 30, 1980.
Quelle(1980), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Biculturalism; Bilingual Education; Class Organization; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; English (Second Language); Haitian Creole; Haitians; Hispanic Americans; Instructional Materials; Junior High Schools; Parent Participation; Program Effectiveness; Program Evaluation; Reading Instruction; Reading Tests; Second Language Instruction; Spanish Speaking; Staff Development; Truancy; New York (New York); Metropolitan Achievement Tests
AbstractThis report is an evaluation of a Title VII Bilingual Program conducted in two New York junior high schools in 1979-1980 for Spanish speaking and Haitian students. A program description outlines the methods used for selecting students for the bilingual program. A discussion of the evaluation's design and objectives is also included. The evaluation considered the following aspects of the program: (1) room and materials; (2) general pedagogy; (3) language use; (4) bicultural aspects; (5) parental involvement; (6) staff development; and (7) curriculum development. The report presents student tests scores in Spanish and English reading achievement. It concludes with recommendations regarding testing, staff, bicultural activities, truancy, and student placement. (APM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: