Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenFairwell, Kay (Hrsg.)
InstitutionCalifornia Univ., Berkeley. Lawrence Hall of Science.
TitelThe OBIS Trail Module. Trial Version.
Quelle(1976), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Activity Units; Biology; Construction (Process); Ecology; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Experiential Learning; Field Instruction; Group Activities; Illustrations; Instructional Materials; Learning Modules; Material Development; Metric System; Outdoor Education; Science Instruction; Teaching Guides; Trails; Worksheets; Youth Clubs; Youth Programs
AbstractDesigned to allow youngsters aged 10 to 15 to experience the challenges and problems environmental investigators might face making an environmental impact study, the trial version of the Outdoor Biology Instructional Strategies (OBIS) Trail Module focuses on aspects of construction-related environment problems. Four activities are included in the Module: (1) "Trail Impact Study", in which participants plan a safe, convenient footpath that will have minimal impact on the site; (2) "Cardiac Hill", in which participants use pulse rates as a guide to finding the maximum steepness for a trail along which hikers can walk comfortably; (3) "Hold a Hill", an activity to determine how steep a trail can be before excessive erosion occurs; and (4) "Trail Construction", finding the best construction technique for the site. The individual, water-proof folio for each activity includes activity explanation, preparation, materials, action, discussion, and follow up. Other materials are an overview of the Module and OBIS, and an equipment card indicating how to make inexpensive metric materials for measuring slope. (SB)
AnmerkungenOutdoor Biology Instructional Strategies, Lawrence Hall of Science, University of California, Berkeley, California 94720 ($2.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: