Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMehrotra, Chandra M. N.; Dietrich, Darryl M.
InstitutionDuluth Public Schools, MN.
TitelHandling Social Interactions: Teaching Learning Principles to Special Education Children.
Quelle(1978), (80 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Change; Elementary Education; Exceptional Child Research; Interaction; Learning Disabilities; Mainstreaming; Peer Relationship; Social Relations
AbstractEight mainstreamed students with specific learning disabilities (LD) and five with general LD (8-14 years old) were trained through films, role playing techniques and token reinforcement to apply learning principles to improve the quality of their social interactions with their nonhandicapped peers. Results of observations of Ss' interactions before and after training indicated statistically significant improvements in the quality of Ss' social interactions, specifically, changes in negative nonverbal and positive verbal peer initiatives, Ss' response of reinforcing positive contacts, and peers' positive verbal and nonverbal responses. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: