Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTan, Sinforosa G.
TitelAgreement by Secondary and Postsecondary Faculty on the Content of High School Geometry.
Quelle(1977), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Curriculum; Educational Research; Geometry; Instruction; Mathematics Education; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Surveys
AbstractThis study explored: (1) the opinions of secondary and postsecondary faculty on what ought to be included in the secondary geometry curriculum to prepare students for selected postsecondary courses, (2) the effect of feedback of participants' responses, and (3) the reasons given by the participants to support their judgments. The original sample consisted of 426 secondary and postsecondary faculty members. The results of the study, after two rounds of questionnaires, indicated that some major differences exist between secondary and postsecondary faculty on what ought to be included in the secondary geometry curriculum and on the justifications used to support their judgments. (Author/DT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: