Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTietjen, Mildred C.
TitelA Study, Comparison and Evaluation of Instructional Programs at ALA Accredited Graduate Library Schools in the United States and Canada, with Special Attention Focused on Practical Experience or Field Work Provided Within the Curricula.
Quelle(1975), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCourse Descriptions; Field Experience Programs; Higher Education; Library Education; Library Research; Library Schools; Practicums; Program Descriptions; Surveys; Canada; United States
AbstractA study was undertaken to assess the quality and quantity of practical experience and field work provided in the instructional programs of American Library Association-accredited library schools. Some 62 schools in the United States and Canada were surveyed by mail, and personal visits were made to 13 of the 62. In 65% of the schools some formal practicum or field work was provided; however, only 32% provided practicums outside of school librarianship programs. Descriptions of 13 schools visited are provided in the text, while practicum fieldwork descriptions for all 62 schools are appended. (EMH/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: