Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Council on Education, Washington, DC.
TitelFramework for Evaluating Institutional Commitment to Minorities. A Guide to Institutional Self Study.
Quelle(1976), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrative Policy; Admission Criteria; Affirmative Action; College Environment; Counseling; Educational Assessment; Educational Programs; Equal Education; Faculty; Graduate Study; Guidelines; Higher Education; Minority Groups; Placement; Professional Education; Program Evaluation; Student Financial Aid; Student Organizations
AbstractReassessment of institutional programs and policies that affect minorities is needed to bring some order, understanding, and renewed energy to practices that influence institutions' commitments to equal educational opportunity for all persons. This guide to self-study focuses on: (1) undergraduate admissions and recruitment; (2) financial aid; (3) counseling, support services, and placement; (4) curriculum; (5) environment; (6) graduate and professional programs; (7) faculty and staff hiring, evaluation, and retention; and (8) administrative policies. (Author/KE)
AnmerkungenAmerican Council On Education, One Dupont Circle, Suite 801, Washington, D.C. 20036 (free)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: