Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoyer, James M.; und weitere
TitelContributions of Existing Knowledge Structure to Retroactive Inhibition in Prose Learning.
Quelle(1976), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Inhibition; Knowledge Level; Learning Processes; Learning Theories; Psychological Patterns; Recall (Psychology)
AbstractThe question considered in this study is whether retroactive interference is influenced by a subject's prior knowledge of the material being studied. Two parallel passages of fictitious biographical information and an accompanying twenty-item short answer criterion test were developed. The fifteen subjects in the experimental group were told that the tests covered the lives of famous characters while the fifteen control group subjects were told that the passages were about fictitious characters. Analysis of results showed that, in comparison to control groups, subjects receiving initial passages labeled with fictitious names experienced significant retroactive interference, while subjects receiving famous name initial passages did not. Results also suggest that predictions based upon an analysis of stimulus materials only will not hold when the materials involved can be radily assimilated into existing knowledge structure. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: