Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurdman, Robert
TitelIntermittent Feedback Schedules in Videotaped Programmed Instruction.
Quelle(1975), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Educational Experiments; Educational Media; Educational Research; Evaluation; Feedback; Group Instruction; Higher Education; Instructional Design; Programed Instruction; Programed Instructional Materials; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Testing; Videotape Recordings
AbstractTo determine the effect of intermittent information feedback schedules on content error rate, recall and retention of videotaped programed materials viewed under group-paced conditions, 60 students were randomly assigned to four groups. Each group viewed a sequence of 240 frames, with the ratio of question frames to answer frames fixed or variable. In the experimental groups, every other or every third task frame was followed by an information frame. After the viewing, a 45-minute recall test was given. Retention tests were administered seven days later. Results showed no significant difference in error rate, recall or retention among the four groups tested. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: