Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerrill, M. David; Wood, Norman D.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelInstructional Strategies: A Preliminary Taxonomy.
Quelle(1974), (92 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassification; Educational Strategies; Educational Theories; Flow Charts; Instruction; Instructional Design; Mathematics Education; Models; Research Tools
AbstractThis paper proposes that instruction consists of four relatively independent facets: learner aptitudes, content structure, delivery systems, and instructional strategies. The purpose of this paper is to develop a taxonomic vocabulary and a model for portraying instructional strategies. Instructional strategies are defined as sequences of two or more instructional displays. To describe individual displays, eight variables are identified: content type, content mode, content representation, mathemagenic prompting, response conditions, response mode, response representations and mathemagenic feedback. Various parameters are suggested for each. To describe the relationship between displays, quantitative and sequence specifications and a class of qualitative interdisplay relationships are suggested. Manipulation of the qualitative relationships is considered to be the factor that affects instructional effectiveness and efficiency. The proposed theory and accompanying flow chart conventions should have value in any discipline for the development of instructional theory, the synthesis and interpretation of research, the analysis of existing strategies, and the design of materials and systems. (CR)
AnmerkungenOhio State University, Center for Science and Mathematics Education, 244 Arps Hall, Columbus, Ohio 43210 ($1.75)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: