Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGold, Martin M.
TitelThe Brief Interlude: Federal Intervention in American Education, 1944-1974.
Quelle(1974), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Accountability; American History; Educational Change; Educational Finance; Educational History; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Policy; Equal Education; Federal Aid; Political Issues; Politics
AbstractLiberals have been largely successful in accomplishing their goal of equalizing educational opportunity through the use of federal powers, but it is now quite clear that this achievement has in no way brought about the expected increase in domestic tranquility. Indeed, the relationship between them seems to be the reverse of those great expectations. Education, by being linked to the economy, while lacking commensurate power to shape industrial activities, is not capable of fulfilling its goals for changing the society. Moreover, by focusing on the external needs of the social order, it has ignored at great cost its own province of the mind. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: