Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZelman, Susan; Grainer, Marc
TitelAn Evaluation of Citizen Participation in an Urban School.
Quelle(1974), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitudes; Behavior Change; Case Studies; Citizen Participation; Citizens Councils; Decision Making; Disadvantaged; Economically Disadvantaged; Educational Policy; Educational Programs; Educational Research; Political Power; Surveys; Urban Schools
AbstractThe operations of a citizen committee associated with two neighborhood public schools in the Boston area were studied to evaluate empirically the effectiveness of the committee in achieving certain policy goals. A case study approach to citizen committee power to influence educational decisionmaking was made in the areas of finance, curriculum, and personnel. Survey data reveal a positive relationship between perception of and/or participation in the committee and feelings of direct and representational influence over and identification with school decisionmaking. However, while participation in the citizen committee seems to increase citizen feelings of control over school decisionmaking, the case studies demonstrate that, in fact, these committees have no influence. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: