Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCall, Jim; und weitere
InstitutionDade County Public Schools, Miami, FL.
TitelMusic: Orchestra.
Quelle(1971), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuditory Perception; Behavioral Objectives; Course Content; Course Objectives; Laboratory Techniques; Listening Skills; Music Education; Music Reading; Musical Instruments; Skill Development; Task Performance; Teaching Methods
AbstractA course in performaning organization in which students increase performance skills individually and in ensemble with emphasis on stylistic characteristics of the music studied is presented. Course objectives include: (1) The student will recognize the major and minor modes aurally and by notation; (2) The student will identify aurally and by notation basic music forms; (3) The student will identify aurally and by notation major, minor, and diminished chords; (4) The student will exhibit proper position and maintenance of his instrument; (5) The student will play combinations of rhythmic patterns which employ all meters; and (6) The student will perform etudes in all sharp and flat key signatures. Course content covers development of performance and listening skills. (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: