Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTurnage, Thomas W.; McGinnies, Elliott
InstitutionMaryland Univ., College Park. Dept. of Psychology.
TitelLearning and Short-Term Recall by Chinese and American Students as a Function of Language, Mode of Presentation, and Noun Frequency.
[Report No.: NR-171-250; [Report No.: ONR-595-21; [Report No.: TR-16
Quelle(1970), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Chinese; Comparative Analysis; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Language; Memory; North American English; Nouns; Psycholinguistics; Recall (Psychology); Serial Learning; Serial Ordering; Tables (Data); Verbal Learning; Visual Learning
AbstractThe study investigates the effects of linguistic medium (English vs. Chinese), mode of stimulus presentation (visual vs. auditory), and noun frequency on short-term serial recall and serial learning. The results indicate that auditory input facilitates learning for American subjects but not for Taiwanese subjects, who learned somewhat faster with visual input. The findings support the general hypothesis that mode of input--especially with relatively unfamiliar material--may affect the meaningfulness of stimuli (as defined by associative value) for subjects who use ideographic rather than alphabetic symbols. The results are discussed with respect to implications for cross-cultural studies of persuasion as they might be influenced by verbal learning factors. (Author)
AnmerkungenNational Technical Information Service, Springfield, Va. 22151 (AD-715 402, MF $.95, HC $3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: