Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMetz, Marshall T.; Miller, Monroe J.
InstitutionColorado Univ., Boulder. Inst. of Behavioral Science.
TitelWhat Type of Communication Increases Understanding Between Delinquents and Their Parents?
Quelle(1971), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Communication Problems; Delinquency; Family (Sociological Unit); Interpersonal Relationship; Parent Child Relationship; Tape Recordings
AbstractThis paper represents a preliminary attempt to evaluate the role of interpersonal understanding about connotative meanings in families with delinquent children. Specifically, it is concerned with determining: (1) whether there are differences between troubled and untroubled families in the level of understanding of connotative meanings; and (2) whether the establishment of communication through tape recorded messages leads to an increase in understanding of connotative meanings. The results of this investigation suggest: (1) there is greater understanding of connotative meanings in "normal" families than in families with delinquent children; (2) the misunderstanding in troubled families is primarily a function of parental misunderstanding of sons; and (3) the use of taped communication results in increased accuracy for such families. The finding that "delinquent" parents are less accurate than their sons supports the view that communication in such families tends to be unidirectional. The parents do not listen to nor learn about the feelings and concerns of their sons. It is obvious that improvement of the total family situation requires two-way communication. (Author/TA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: