Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurgess, John; Etherington, Siân
TitelFocus on grammatical form: explicit or implicit?
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 30 (2002) 4, S. 433-458Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Bewusstmachung; Einstellung (Psy); Lehrer; Grammatikunterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Wissenschaftssprache; Großbritannien
AbstractGrammar teaching has been and continues to be an area of some controversy and debates have led to the emergence of a new classroom option for language teachers: that of Focus on Form (as opposed to Focus on Meaning or Focus on FormS). Against this background of 'interesting times' for grammar teaching, the paper reports research into teachers' attitudes to grammar and its teaching and learning within an EAP context. Responses from 48 EAP teachers in British university language centres produced both quantitative and qualitative data. Results indicate that the majority of teachers in the study appreciate the value of grammar for their students and possess a sophisticated understanding of the problems and issues involved. There is evidence to support a favourable attitude to Focus on Form approaches among this group. A further finding concerns the importance of student characteristics, needs and wishes in influencing teachers' classroom actions in relation to grammar. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: