Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamimura, Taeko; Oi, Kyoko
TitelThe effects of differences in point of view on the story production of Japanese EFL students.
QuelleIn: Foreign language annals, 34 (2001) 2, S. 118-130Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anhang; Anmerkungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterBildergeschichte; Erzähltechnik; Textproduktion; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Hochschule; Japan
AbstractThe study examines how differences in point of view influence the story production of Japanese EFL students with different levels of English proficiency. Japanese college EFL students wrote two narrative stories based on the same series of pictures, one in the first-person perspective and the other in the third-person perspective. The sample writings were analyzed quantitatively and qualitatively in relation to the students' levels of English proficiency. The results showed that when the perspective was shifted from the first to the third person, the low-proficiency students' writings became poorer in quantity and quality, whereas the high-proficiency students' narratives exhibited no decrease in quantity and a slight decline in quality. On the other hand, when the perspective was switched from the third to the first person, the students' writings showed both quantitative and qualitative development, and this development was more clearly observed in the stories of those with high English proficiency. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: