Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enÉgert, Balázs; Botev, Jarmila; Turner, David
InstitutionOECD / Economics Department
TitelPolicy drivers of human capital in the OECD's quantification of structural reforms.
Gefälligkeitsübersetzung: Politische Triebkräfte des Humankapitals in den OECD-Staaten. Quantifizierung der Strukturreformen.
QuelleParis (2019), 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 1576
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/b8fe3b7b-en
SchlagwörterBildung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Vorschule; Determinante; Messung; Reformpolitik; Humankapital; Ausgaben; Öffentliche Ausgaben; Hochschulsystem; Internationaler Vergleich; Auswirkung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung)
Abstract"This paper uses a new measure of human capital that works much better in explaining productivity in OECD countries compared to earlier measures of human capital to investigate the educational policy drivers of human capital. A novel methodology is utilised by interacting educational policies, for which time series coverage is very poor, with time-varying core drivers of human capital such as public spending on education. In such a framework, policy effects can only be assessed indirectly as they amplify or attenuate the effect of education spending on human capital. The results suggest that higher attendance at pre-primary education, greater autonomy of schools and universities, a lower student-to-teacher ratio, higher age of first tracking in secondary education and lower barriers to funding to students in tertiary education all tend to boost human capital through amplifying the positive effects of greater public spending on education. Benefits from pre-primary education are particularly high for countries with an above-average share of disadvantaged students. School autonomy yields high benefits especially in countries where schools are subject to external accountability." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: