Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLiu, Dejian (Hrsg.); Huang, Ronghuai (Hrsg.); Lalic, Bojan (Hrsg.); Zeng, Haijun (Hrsg.); Zivlak, Nikola (Hrsg.)
TitelComparative analysis of ICT in education between China and Central and Eastern European countries.
1st ed.
QuelleSingapore: Springer Singapore (2020), 414 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in educational technology
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-15-6878-7; 978-981-15-6879-4; 978-981-15-6880-0; 978-981-15-6881-7
DOI10.1007/978-981-15-6879-4
SchlagwörterBildung; Bildungsprozess; Vergleich; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medieneinsatz; Digitalisierung; Gleichheit; Partizipation; Analyse; Entwicklung; China; Europa
AbstractThis book presents the status quo of Information and Communication Technology (ICT) in Education, with a focus on China and the 17 Central and Eastern European Countries (CEECs), including Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, the Czech Republic, Estonia, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, Macedonia, Montenegro, Poland, Romania, Serbia, Slovakia and Slovenia (the "17+1" cooperation mechanism, as an incubator for pragmatic trans-regions cooperation platform, created by China and the 17 CEECs). With recent advances in ICT in China and the CEECs, it has assumed increasingly important roles in education, including the improvement of the quality of teaching and learning, as well as the promotion of equity in education. The significant contribution of ICT in education is an enabler to achieving the goals of the "17+1 cooperation" mechanism between China and the CEECs, which has attracted considerable attention worldwide, given fresh impetus to cooperation between the two parties, and opened a new chapter in China-CEEC cooperation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: