Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Wagenfeld, Felix |
---|---|
Titel | Die DAAD-Strategie zur akademischen Zusammenarbeit mit den Ländern Subsahara-Afrikas. Paralleltitel: German academic exchange office and its strategy-plan towards Subsahara-African countries. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 69 (2016) 1, S. 63-73Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustration |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2016-0105 |
Schlagwörter | Förderung; Stipendium; Entwicklungszusammenarbeit; Internationale Zusammenarbeit; Hochschullehrer; Hochschule; Kooperation; Netzwerk; Deutscher Akademischer Austauschdienst; Forscher; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Deutschland; Subsahara-Afrika |
Abstract | Africa is increasingly perceived as a continent of opportunities. Education, and higher education in particular, plays a pivotal role in realizing the potential for economic and social development in Sub-Saharan-Africa. Against the background of exponentially growing numbers of secondary education graduates and the rising demand for qualified labor force, the continent's higher education sector has to scale up quality and relevance of its education-offers. The German Academic Exchange Service (DAAD) has developed a Strategy Paper that outlines how DAAD intends to enhance the academic exchange and collaboration between Germany and partners in Sub-Saharan Africa, focusing in particular on improving tertiary-level teaching and research as well as further institutional development. 8DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/1 |