Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLin, Ming Huei; Li, Ji-Jhen; Hung, Po Yi; Huang, Hui-Wen
TitelBlogging a journal: changing students' writing skills and perceptions.
QuelleIn: ELT journal, 68 (2014) 4, S. 422-431
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccu032
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernverhalten; Soziale Software; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben
AbstractThis article investigates the effects of blogging as an approach to journal writing in the EFL writing classroom by means of a 16-week comparative experiment involving two groups of EFL college students. The experimental group (EG) was required to blog daily while the control group (CG) was asked to do so using traditional pen-and-paper methods. The writing performance and general attitudes to and perceptions of journal writing in both groups were evaluated through a writing test and a semi-structured survey. The research results show that blogging a journal helped the students to achieve a greater improvement in their writing than did the regular pen-and-paper treatment. Additionally, although both groups developed similar learning attitudes in general, the EG experienced significantly less anxiety in writing than did the CG. This suggests that the blogging approach is an effective approach for students in developing both writing skills and learning attitudes. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: