Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHollins, Etta R.
TitelLearning to teach in urban schools.
The transition from preparation to practice. 1. publ.
QuelleNew York, NY: Routledge (2012), IX, 108 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-203-81550-2; 978-0-415-89385-5; 978-0-415-89386-2
SchlagwörterPlanung; Schulentwicklung; Großstadt; Nationale Minderheit; USA
Abstract"This book is about the transition from teacher preparation to teaching practice in urban school settings. It provides a clear presentation of the challenges, resources, and opportunities for learning to teach in urban schools; examples of the experiences, perceptions, and practices of teachers who are effective in urban schools and those who are not; a detailed account of the journey of a team of teachers who transformed their practice to improve learning in a low performing urban school; an approach that can be used by novice teachers in joining a teacher community and making the transition from preparation to practice; and perspective on leadership that can be used to create a context for transforming teacher professional development in an urban school district. Learning to Teach in Urban Schools offers rare insight into how teachers can transform their own practice and in the process, transform the culture of low performing urban schools"-- Provided by publisher.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: