Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Strietska-Ilina, Olga; Hofmann, Christine; Duran Haro, Mercedes; Jeon, Shinyoung |
---|---|
Institution | Bureau International du Travail (Genève); European Centre for the Development of Vocational Training |
Titel | Skills for green jobs. A global view. Synthesis report based on 21 country studies. Gefälligkeitsübersetzung: Qualifikationen für grüne Jobs. Eine globale Sicht. Synthesereport auf Grundlage von 21 Länderstudien. |
Quelle | Geneva (2011), 456 S.
PDF als Volltext |
Zusatzinformation | Kurzfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-2-125092-0 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Technologische Entwicklung; Umwelttechnik; Umweltpolitik; Umweltverträglichkeit; Beschäftigungseffekt; Nachhaltige Entwicklung; Strukturwandel; Umweltschutzindustrie; Wirtschaft; Wirtschaftsentwicklung; Berufsbildung; Arbeitsplatz; Berufswandel; Qualifikationsanforderung; Qualifikationsanpassung; Qualifikationswandel; Neuer Beruf; Umweltberuf; Internationaler Vergleich; Qualifikationsentwicklung; Qualität; Technik; Australien; Bangladesch; Brasilien; China; Costa Rica; Deutschland; Dänemark; Estland; Frankreich; Großbritannien; Indien; Indonesien; Mali; Philippinen; Spanien; Südafrika (Staat); Thailand; USA; Uganda; Ägypten |
Abstract | "This volume examines the experiences of 21 developed and developing countries in adjusting their training provision to meet the new demands of a greener economy. It shows that skills development is critical to unlocking the employment potential of green growth, yet skills shortages are becoming an obstacle in realizing this potential. The report recommends that countries devise strategies based on well-informed policy decisions, social dialogue, and coordination among ministries and between employers and training providers." (Author's abstract, IAB-Doku). Forschungsmethode: Dokumentation; Querschnitt; empirisch; Befragung. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/2 |