Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShelley, Louise
TitelResearch managers uncovered.
Changing roles and "shifting arenas" in the academy.
QuelleIn: Higher education quarterly, 64 (2010) 1, S. 41-64Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/j.1468-2273.2009.00429.x
SchlagwörterForschung; Forschungsförderung; Studium; Hochschullehrer; Hochschule; Ausland; Großbritannien
AbstractThis paper draws on findings from a study that explored the changing roles and career experience of research managers and research administrators in English universities. It explores how research support has evolved during a period when the higher education sector was responding to changing science and higher education policy. These changes have impacted on research managers and research administrators roles, altered the occupational group and moved field boundaries. The paper draws on Bourdieu's theory of social practice to understand these changes and identifies a shared space of tension, the 'shifting arena,' where the research manager field crosses into the academic field. It is suggested that an increased understanding of this space will enhance the collaborative working of all those involved in research and help maximise research activity. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: