Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMühlenweg, Andrea M.
TitelYoung and innocent. International evidence on age effects within grades on school victimization in elementary school.
QuelleMannheim: ZEW Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (2009), 17 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper / ZEW. 09-031
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterLebensalter; Allgemein bildende Schule; Schüler; Jugendkriminalität; Arbeitspapier; Welt
AbstractThis study examines the impact of children's age within grade on school victimization in elementary school. Identification of age effects relies on the instrumental variables approach drawing on official school entry age rules based on children's month of birth. The empirical analysis uses the PIRLS data for 17 countries where such school entry age rules are effectively applied. Possible selection into compliance with official entry rules is taken into account via a control function approach. The study demonstrates that children are causally and significantly harmed by being the youngest within grade. Sub-group analysis reveals that the size of age effects on school victimization tends to be higher for boys than for girls as well as for children with an immigrant background compared to natives. The point estimates suggest that the age effect on school victimization is especially high in countries where there are also high effects on the cognitive outcome variable.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: