Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDalin, Per
TitelSchool development.
Theories and strategies. An international handbook.
QuelleLondon u.a.: Continuum (2005), XII, 273 S.Verfügbarkeit 
ReiheSchool development series
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 253-264
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8264-7772-0
SchlagwörterFührung; Evaluation; Organisationstheorie; Schulreform; Eltern; Schule; Schulentwicklung; Schulleiter; Schulorganisation; Schulverwaltung; Schulkultur; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Transformation; Training; Management; Qualifikation; Soziologie; Berufsbegleitende Weiterbildung; Organisationsentwicklung; Internationaler Vergleich; Dezentralisierung; Durchführung; Effektivität; Qualität; Theorie; Umsetzung; Wirkung; Zentralisierung; Individuum; Deutschland; Dänemark; Großbritannien; Niederlande; Norwegen; Schweden
AbstractIn this comprehensive overview of school development the authors sets in the first part the stage for a discussion of how schools can improve in the 21st century by providing a detailed historical review of reform in Europe and North America. He explores the dilemmas faced by decision-makers facing up to pressure for change, and provides world-wide examples of attempts at decentralization. The middle part of the book gives an overview of the theoretical basis for school improvement. It examines whether schools behave differently from other types of organization. Institutional leadership and management are put under the microscope, with particular emphasis placed on the role of the principal in school improvement. The book concludes with an analysis of change strategies. It uses practical studies as well as referring back to the contextual framework and theoretical basis provided earlier. Strategies are reviewed on three levels of change: individual, organizational and those which target the entire system. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: