Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNowlan, Andrew G.P.
TitelMotivation and Learner Autonomy: Activities to Encourage Independant Study.
QuelleIn: The internet TESL journal, 14 (2008) 10
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDigitale Medien; Lehrerrolle; Methodik; Sprachfertigkeit; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Internet; Asien
AbstractWith the usual high costs of enrolling in a comprehensive program to learn a language, many students look for ways to improve their linguistic skills without having to make significant financial sacrifices. In addition to financial constraints of learning language, many professionals are unable to dedicate the several hours a week needed in order to make significant improvements. These barriers to learning are reflected in the question often asked in the EFL classroom: "How can I improve my English outside of class? "Both students and instructors alike are recognizing the limitations of only studying English for an hour or two every week in a classroom environment. This has contributed to the idea and increasing demand of autonomous learning methods and techniques. In the paper, several autonomous learning activities will be identified followed by a discussion of how they can be applied to East Asian EFL programs. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The internet TESL journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: