Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBritt, Murray S.; Irwin, Kathryn C.
TitelAlgebraic thinking with and without algebraic representation: a three-year longitudinal study.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 40 (2008) 1, S. 39-53
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0064-x
SchlagwörterBildungsforschung; Pädagogische Forschung; Kognitive Entwicklung; Sekundarstufe I; Algebra; Mathematikunterricht
AbstractAn Algebraic Thinking Test was given to 116 students aged 12-14, at the end of each of three years. This age span crosses two levels of school in New Zealand. This test assessed their ability to represent compensation in the four arithmetic operations both numerically and with letters for variables. The analyses of these results, together with the results from separate interviews designed to report individual progress of students in the New Zealand Numeracy Project, showed that students who had developed advanced mental strategies for dealing with additive, multiplicative and proportional operations, were the students who were capable of making full use of the alphanumeric symbols of algebra. These results, taken together with earlier studies by the authors, led to a proposal for a "pathway for algebraic thinking" accessible to all students.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: