Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSantiago, Paulo; Tremblay, Karine; Basri, Ester; Arnal, Elena
InstitutionOECD
TitelTertiary education for the knowledge society. 2. Special features: equity, innovation, labour market, internationalisation.
QuelleParis: OECD (2008), 390 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-04652-6; 978-92-64-04652-8
SchlagwörterForschung; Chancengleichheit; Gleichstellung; Bildungspolitik; Förderung; Gleichheit; Internationalisierung; Arbeitsmarkt; Berufsanforderung; Berufslaufbahn; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Statistik; Akademiker; Internationaler Vergleich; Innovation; Reform; Umsetzung; Absolvent; OECD-Staaten
AbstractTertiary-education policy is increasingly important on national agendas. The widespread recognition that tertiary education is a major driver of economic competitiveness in an increasingly knowledge-driven global economy has made high-quality tertiary education more important than ever. The imperative for countries is to raise higher-level employment skills, to sustain a globally competitive research base and to improve knowledge dissemination to the benefit of society. [This volume] provides a thorough international investigation of tertiary education policy across its many facets - governance, funding, quality assurance, equity, research and innovation, academic career, links to the labour market and internationalisation. The report presents an analysis of the trends and developments in tertiary education; a synthesis of research-based evidence on the impact of tertiary-education policies; innovative and successful policies and practices that countries have implemented; and tertiary-education policy options. The report draws on the results of a major OECD review of tertiary education policy - the OECD Thematic Review of Tertiary Education - conducted over the 2004-08 period in collaboration with 24 countries around the world. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: