Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Melin, Charlotte; Laun, Jürgen |
---|---|
Titel | Going Contemporary in the Intermediate-Advanced Curriculum. |
Quelle | In: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 40 (2007) 1, S. 1-8 |
Beigaben | Anhang |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0042-062X |
Schlagwörter | Digitale Medien; Multimedia; Pressesprache; Curriculum; Fortgeschrittenenunterricht; Fachdidaktik; Deutsch als Fremdsprache; Gegenwartsliteratur; Literaturunterricht; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Mittleres Niveau; Internet; USA |
Abstract | The essay recommends the incorporation of contemporary works in third-year courses at college level based on the redesign of two courses, "Advanced Conversation and Composition" and "German Media." Curricular connections across the German studies major and focus on literacy skills can be enhanced through the systematic integration of recent literature, blogs, and multi-media materials. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2022/3 |