Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLapworth, Susan
TitelArresting decline in shared governance.
Towards a flexible model for academic participation.
QuelleIn: Higher education quarterly, 58 (2004) 4, S. 299-314Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterSelbstverwaltung; Verfassung; Hochschule; Verwaltung; Ausland; Großbritannien
AbstractThis paper considers tensions between 'corporate' models of governance focused on the governing body and more traditional, 'consensual' academic approaches. It argues that despite these tensions, a decline in the role of the academic community in matters of institutional governance ('shared governance') is neither desirable nor inevitable, and that successful academic participation is possible through a combination of the corporate and consensual modes. Tracing a decline in academic participation from its height in the 1970s, the paper evaluates the problematic nature of more recent corporate approaches to university governance and the work of and Deem is used to reflect on 'tensions between the logic of managerial control and the conventions of professional autonomy' (, p. 52). The paper ends by offering a broad and flexible model for successful shared governance, drawing on the role of academic departments and Clark's strengthened steering core (1998). (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: