Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdwards, Glyn; Fisher, John
TitelAchievement targets and funding equity in the Zimbabwe secondary education sytem: the case of Harare.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 25 (1995) 3, S. 519-531Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 16; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterChancengleichheit; Schulpolitik; Schule; Schulsystem; Schulorganisation; Sekundarschule; Finanzierung; Harare; Simbabwe
AbstractWe will demonstrate that the present allocation of central government funding to education perpetuates a degree of inequity among schools and therefore, students in Harare.... The study begins with a brief overview of the Harare region and the characteristic school types found there, followed by a description of some of the pertinent features of the various types of schools. This is the essential background to the core theme: the development of a formula directed towards increasing equity in the allocation of government funds to schools in Harare. We then examine the implications, by and within school type, of the proposed reallocation of funds, setting these within the context of the wider educational financing debate, Finally, the potential benefits of funding changes are reviewed. (DIPF/Text übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: