Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Jonen, Gerdi (Hrsg.); Boele, Klaus (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Ständige Konferenz der Kultusminister der Länder in der Bundesrepublik Deutschland |
Titel | The education system in the Federal Republic of Germany 2000. A description of responsibilities, structures and developments in education policy for the exchange of information in Europe. |
Quelle | Bonn: KMK (2001), 280 S. |
Beigaben | Tabellen; Literatur- und URL-Angaben S. 265-268 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsinhalt; Erziehungsziel; Evaluation; Bildungsgeschichte; Bildungssystem; Kulturhoheit; Förderungsmaßnahme; Bildungsberatung; Elementarbereich; Schulwahl; Schulaufsicht; Schulpflicht; Schulzeit; Bildungsverwaltung; Schulleitung; Schulverwaltung; Schülermitwirkung; Elternmitwirkung; Primarbereich; Sekundarbereich; Privatschule; Lehrerausbildung; Lehrplan; Unterrichtszeit; Minderheitensprache; Sprache; Bundesland; Demografische Daten; Europäische Dimension; Föderalismus; Politik; Rechtsgrundlage; Staat; Verfassung; Religion; Finanzierung; Gebühren; Wirtschaft; Ausbildungsförderung; Betriebliche Berufsausbildung; Tertiärbereich; Hochschulverwaltung; Studienjahr; Privathochschule; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Anerkennung; Bildungseinrichtung; Freie Trägerschaft; Deutschland |
Abstract | The dossier describes the education system ranging from elementary to further education, as well as offering background information on the basic political and economical conditions in 2000. The focus is initially on the common features of the education systems in the 16 Länder. However, features unique to the individual Länder are also included in the description in order to illustrate the diversity of the education available in Germany. By means of brief historical introductions to the individual chapters, current developments, such as the introduction of a system of Bachelor's/Bakkalaureus and Master's/Magister study courses or the manifold measures to achieve quality assurance in the education system, can be classified in accordance with their historical context. The descriptive part of the dossier is supplemented in the Appendix with indexes of relevant legal regulations, institutions and literature, as well as by a glossary on the specialist terminology used. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/4 |