Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bos, Wilfried |
---|---|
Titel | Empirisch-vergleichende Forschung. Konzeptionelle Probleme und politischer Nutzen. |
Quelle | In: Tertium comparationis, 5 (1999) 2, S. 118-133Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 5; Abbildungen 5; Tabellen 4 |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0947-9732 |
URN | urn:nbn:de:0111-opus-29423 |
Schlagwörter | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Empirische Forschung; Pädagogische Forschung; Vergleichende Forschung; Vergleichsuntersuchung; Metatheorie; Praxis; Theorie |
Abstract | In this article the relation of practice, theory and metatheory is discussed for comparative education. Subsequently examples of quantitatively orientated empirical research methods is revealed for national studies as well as for the transcultural testing of theories. However, the author constantly points out that empirical educational research in the scope of comparative education does not replace historical hermeneutic research but to complement it. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |