Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Zafeirakou, Aègli |
---|---|
Titel | Les représentations sociales de la ville chez les écoliers de deux villes européennes, d'Arles et de Sparte. Une approche comparative. |
Quelle | In: Mediterranean journal of educational studies, 3 (1998) 1, S. 115-128 |
Beigaben | Literaturangaben 22 |
Sprache | französisch; arabische Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; griechische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1024-5375 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Kulturelle Identität; Schüleraustausch; Schüler; Stadt; Kinderzeichnung; Gemeinde (Kommune); Umwelt; Internationaler Vergleich; Analyse; Frankreich; Griechenland |
Abstract | In 1994, an educational programme looking into historical development of two Mediterranean towns, Arles in France, and Sparta in Greece, was set up in order to analyse the social representation of the urban space on the basis of the drawing of two groups of students aged twelve. These students met each other for a period of a week, first in Arles and then in Sparta. In particular, the pupils were asked to make a drawing of the town plan of Arles and Sparta. The emergence of the central elements of the social representations by each of the groups has shown that the latter are linked to the pupil's own cultural heritages.The results presented here are initial and exploratory reflections of an on-going research project. (DIPF/ orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |