Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gonon, Philipp |
---|---|
Titel | The pathway-approach to VET: the case of Switzerland. |
Quelle | Aus: Heikkinen, Anja (Hrsg.); Sultana, Ronald G. (Hrsg.): Vocational education and apprenticeships in Europe. Challenges for practice and research. Tampere: Tampereen Yliopisto (1997) S. 177-199 |
Beigaben | Literaturangaben 5; Tabellen 4 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Fallstudie; Bildungsgeschichte; Übergang; Technisches Gymnasium; Europäische Integration; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufspädagogik; Berufsschule; Europäisches Netzwerk; Auszubildender; Schweiz |
Abstract | The author gives an account of the 'pathway approach' to VET in Switzerland. Although apprenticeship-type training has maintained its dominant position as an educational alternative, the remoteness of reforms in vocational and general education tracks means that neither of them develops in a way which addresses the needs and aspirations of many young people today. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |