Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlzak, Susan; Shanahan, Suzanne; West, Elizabeth
TitelSchool desegregation, interracial exposure, and antibusing activity in contemporary urban America.
QuelleIn: The American journal of sociology, 100 (1994) 1, S. 195-241Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9602
SchlagwörterSchule; Schüler; Stadt; Großstadt; Rassenintegration; Rassismus; Transport; USA
AbstractPrior research emphasized either resource mobilization or grievance explanations of antibusing activity. This article argues that both explanations imply that racial competition generated collective action against busing. It suggests that increases in interracial exposure in schools and neighbourhoods trigger racial and ethnic conflict. This article examines these competition arguments using data on antibusing events, school desegregation, and interracial residential exposure in 'standard metropolitan statistical areas' (SMSA) from 1968 through 1990. The results suggest that the amount of school desegregation significantly raised rates of protests against busing. Furthermore, there is little evidence that the federal origin of court-ordered busing increased antibusing activity. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The American journal of sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: