Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhuang, Yuling; Conner, AnnaMarie
TitelAnalysis of Teachers' Questioning in Supporting Mathematical Argumentation by Integrating Habermas' Rationality and Toulmin's Model
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (40th, Greenville, SC, Nov 15-18, 2018).
Quelle(2018), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Questioning Techniques; Persuasive Discourse; Secondary School Teachers; Student Teaching; Student Teachers; Intention; Mathematical Logic
AbstractTeachers' questioning is a pivotal contributing factor to support students' engagement in productive mathematical collective argumentation. Following Habermas' (1998) construct of rational behavior, we attempted to demonstrate how teachers' questioning can be framed based on this construct. Adapting Habermas' construct with Toulmin's (1958/2003) model for argumentation, we conducted a case study to analyze how a prospective secondary teacher used questions to support collective argumentation in one of her student teaching classrooms. We also explored how the prospective teacher's interpretations of argumentation related to her use of rational questioning. The results suggested that this theoretical integration can be a useful tool to frame teacher questioning based on teachers' intentions and organizations of argumentation. Some educational implications for teacher professional development are provided. [For the complete proceedings, see ED606531.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: