Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSharma, Motilal
TitelRevitalizing Teacher Education: A Multi-Mode Approach for Quality and Equitable Access for Female Teachers.
Quelle(1992), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Improvement; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Equal Education; Females; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Program Development; Rural Schools; Single Sex Schools; Teacher Shortage; Womens Education; Pakistan
AbstractIn Pakistan female students and teachers have much less access to education, both geographically and academically, than their male counterparts. For rural areas this inequity is even more severe. In light of the national government's policy to universalize primary education, the most critical shortage in the education system is for properly trained teachers, especially rural female teachers for rural schools. The concept of the project proposed in this paper is based on a balanced, innovative, and optimal use of a multi-mode and open learning system aimed at motivating female students to enter the teaching profession, particularly females in rural areas. The project promotes open learning systems using a conventional teacher training system, distance education, non-formal education, and a mix of these systems depending on the situation and clientele needs. A list of roundtable participants is attached. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: