Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFewell, Rebecca R.; Sandall, Susan R.
InstitutionWashington Univ., Seattle.
TitelAn Investigation of the Effects of a Parent-Implemented Intervention to Increase the Social-Communicative Behaviors of Prelinguistic Infants with Down Syndrome. Final Report.
Quelle(1985), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Change; Communication Skills; Downs Syndrome; Home Instruction; Infants; Intervention; Parent Child Relationship; Parent Participation; Parent Role
AbstractTwo studies investigated the effectiveness of a parent-implemented intervention to teach nine Down Syndrome infants social-communicative behaviors. The intervention took place in the infants' homes and consisted of teaching parents: (1) to recognize social-communicative behaviors; (2) to use specified turn-taking strategies in games and routines; and (3) to implement specified games and routines at home. The experimental design used was a multiple baseline across subjects. A training tape and a written hand-out were made to instruct parents in training procedures. Data were collected by observers during the infants' weekly visits to a university-affiliated, center-based parent-infant program. Data analysis methods included visual inspection of the graphed data. These two studies demonstrated the utility of a parent-implemented interactional approach, and the results showed changes in the behavior of eight of nine parents with corresponding changes in the behavior of seven of the nine infants. A six-page list of references, a parent intervention handout, a Communicative Intention Inventory, and elicitation tasks and coding scheme are appended. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: