Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWright, Douglas A.; und weitere
InstitutionWestat Research, Inc., Rockville, MD.
TitelInstructional Use of Computers in Public Schools, Spring 1983. Fast Response Survey System Report No. 14.
Quelle(1984), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Computer Assisted Instruction; Computer Literacy; Computer Science Education; Computer Software; Computers; Public Schools; Questionnaires; Research Methodology; School Demography; School Statistics; School Surveys; Use Studies
AbstractThis report presents findings of a national mail survey of school principals conducted by the National Center for Education Statistics (NCES) in Spring 1982 to assess recent changes in computer availability and to obtain data about instructional uses and needs from the school perspective. Results are reported for the following topics addressed by the questionnaire: number of computers available for all uses (instructional and non-instructional) and for instructional use by students in the 1981-1982 school year; number of students using computers for instruction and the number of computer hours of instructional use in the 1981-1982 school year; relative amount of computer time devoted to various instructional purposes; number of teachers trained to teach computer literacy (introduction to computer concepts); number of credits that students could earn in computer literacy and computer science; need for and sources of microcomputer courseware; instructional software; and needs for initiating or improving computer-based education. Appendices include a discussion of the survey methodology and sampling errors and a copy of the survey questionnaire. (LMM)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, DC 20402.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: